Constantine Kamaras, IAB Europe: Piaţa de publicitate online din Europa a ajuns la aproape 50 mld. euro anul trecut, în creştere cu 13%. România a urcat cu 16%

14 iun 2018 Ziarul Financiar

Vezi galeria foto Constantine Kamaras, preşedinte al boardului de directori al Asociaţiei IAB Europe

Piaţa de publicitate online din Europa a crescut cu 13% la aproximativ 48 de miliarde de euro anul trecut, valoarea fiind însă de aproximativ 50 mld. euro dacă sunt luate în considerare şi veniturile generate pe pieţele din Portugalia şi ţările baltice, a declarat Constantine Kamaras, preşedinte al boardului de directori al Asociaţiei IAB Europe în cadrul conferinţei iCEEfest.

Ţările din Europa Centrală şi de Est au înregistrat unele dintre cele mai mari rate de creştere - printre care se numără România cu 16%, Ungaria cu 16,7% sau Serbia cu 22%.

În ce priveşte formatele de publicitate, cea mai mare pondere a avut-o cea asociată cu căutările online - cu o pondere de 21,9 mld. euro, mai mare cu 14,4%. Segmentul de anunţuri şi de cataloage online a urcat cu 4,8% la 6,7 mld. euro, iar zona de bannere (display) a urcat cu 14,9%, la 19,3 mld. euro, conform datelor IAB.

Creşterea zonei de bannere cu aproximativ 2,5 mld. euro reprezintă o mişcare “remarcabilă”, pentru că aceşti bani sunt cei care vin de la branduri, şi care vin în online de la televiziuni, a spus Kamaras.
 

 
Cuvinte cheie:
online
, publicitate
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide