Date ANCOM cu circuit restrâns: Doar RCS&RDS a câştigat în mod real clienţi de telefonie mobilă prin portare în 2017, dar “aspiratorul Digi” dă semne de oboseală - numărul de plecări din reţea s-a dublat în decembrie faţă de ianuarie, iar cel de intrări s-a redus la jumătate

14 feb 2018 Autor: Adrian Seceleanu

Compania de cablu RCS&RDS a fost anul trecut singurul jucător care a câştigat în mod real clienţi de pe piaţa de telefonie mobilă prin portare - procedura prin care un client îşi poate păstra numărul de mobil schimbându-şi furnizorul, arată datele colectate de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), şi care au fost consultate de ZF.

Datele arată că operatorul controlat de miliardarul Zoltan Teszari continuă să fie de departe cel care atrage cei mai mulţi clienţi de la alţi jucători din piaţă, însă şi că forţa sa de atracţie s-a redus: numărul de clienţi care a plecat din reţeaua Digi în decembrie era de aproape două ori mai mare decât cel din ianuarie, în timp ce “sosirile” - numărul de clienţi atraşi din alte reţele, era la jumătate în acelaşi interval.

Telekom Fix, fosta companie Romtelecom, care atrage clienţi de telefonie mobilă atunci când vinde pachete de servicii fix mobil către clienţi de business sau retail alături de compania soră Telekom Mobil, a avut o performanţă pozitivă anul trecut, însă per ansamblu grupul Telekom România continuă să “sângereze” la acest capitol, chiar dacă performanţa s-a îmbunătăţit vizibil în ultimele luni ale anului, odată cu lansarea ofertei cu servicii de internet nelimitat, o premieră pe piaţa locală.

Datele ANCOM arată şi că operatorii virtuali de telefonie mobilă de pe piaţă, Lycamobile şi AKTA practic sunt înafara “jocului mare” din piaţă. Lycamobile a pierdut puţin peste 300 de clienţi şi a câştigat 13 în timp ce AKTA a câştigat prin portare 6 clienţi şi nu a pierdut niciunul.

Click pe imagine pentru a mări

 
Cuvinte cheie:
Digi
, Telekom
, Vodafone
, RCS&RDS
, Orange
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide