Ce se întâmplă cu H&M? Veniturile retailerului stagnează, împotmolite de stocurile de haine nevândute în valoare de 4 miliarde de dolari. Expansiunea încetineşte, iar suedezii închid 170 de magazine

17 iun 2018 Autor: Alex Ciutacu

 Retailerul Hennes & Mauritz încearcă să diminueze reducerile care erodează vânzările, în contextul în care suedezii încearcă să reducă un nivel record de stocuri nevândute ce îi împotmolesc dezvoltarea, potrivit Bloomberg.

Vânzările după taxe au fost neschimbate, transmite compania cu sediul central în Stockholm. Pe primul trimestru din 2018, veniturile înainte de taxe au fost în creştere, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 1,2% la 5,9 miliarde de dolari, sub estimările analiştilor.

Acţiunile H&M se tranzacţionau vineri la ora 12.00 la 15,16 dolari, în scădere cu 4,77% pe bursa din Stockholm.

„Este îngrijorător”, spune Magnus Raman, analist în cadrul Handelsbanken. El estimează că vânzările au scăzut în ultimele 12 luni cu 6,8%, ceea ce îngreunează încercările de a investi mai mult în business. „Aşteptările analiştilor erau deja la un nivel scăzut, iar compania tot nu a reuşit să le atingă”.

H&M încearcă din greu să ţină pasul cu competiţia din piaţă, confruntându-se cu probleme operaţionale în suedia unde clienţii reclamă că nu primesc produsele la timp.

Compania a raportat un nivel record al stocului de haine nevândute, care depăşea 4 miliarde de dolari la sfârşitul primului trimestru. Chiar şi în contextul acestor probleme, executivul Karl-Johan Persson a adăugat noi formate în lanţul de magazine, precum disconterii Afound şi Arket.

 

 

 
Cuvinte cheie:
miliarde
, haine
, magazine
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide