Zara 2.0: Gigantul Inditex se luptă cu Amazon în cursa pentru cel mai tehnologizat retailer şi introduce holograme şi roboţi în magazine. Cine câştigă

13 iun 2018 Autor: Alex Ciutacu

Inditex beneficiază de investiţiile în tehnologie care sporesc eficienţa operaţiunilor atât din magazinele fizice cât şi din cele online. Astfel, imperiul din care face parte şi Zara intră în luptă cu Amazon pentru retailul online, potrivit Bloomberg.

Veniturile din primele trei luni ale anului, de 851 milioane euro, întrec estimările analiştilor, iar marja brută a crescut după ce anul trecut atinsese cel mai scăzut nivel din ultimul deceniu.

Compania transmite că vânzările sunt în creştere şi în al doilea trimestru.

Inditex a lansat un nou val de tehnologii noi în cadrul anumitor locaţii Zara din jurul lumii, printre care dispozitive de realitate augmentată şi afişaje de tip hologramă pentru unele produse, în încercarea de a şterge linia dintre operaţiunile online şi cele offline.

Un nou concept introdus în Marea Britanie prevede braţe robotice care distribuie automat clienţilor din magazin produsele comandate de aceştia.

Între timp, rivalul suedez H&M se luptă să readucă la viaţă creşterile din vânzări, în contextul în care o serie de greşeli de management şi o competiţie acerbă au dus stocul de harne nevândute ale retailerului la un nivel record de peste 4 miliarde de dolari.

Marja de profit a spaniolilor a crescut la 58,9% de la 58,2% în primul trimestru fiscal. Marja pe întreg anul trecut a fost la cel mai scăzut nivel din ultimii 10 ani.

„Marea surpriză şi motivul pentru care cifrele sunt peste aşteptări este acela că marja brută a crescut”, spune analistul Charles Allen, de la Bloomberg Intelligence.

Zara a intrat pe piaţa vânzărilor online din Australia şi Noua Zeelandă în primul trimestru. Inditex plănuieşte să deschidă un centru de distribuţie de 90.000 mp în apropierea sediului central din Arteixo în vara aceasta, iar compania mai lucrează şi la un nou hub logistic în Olanda.

Aceste investiţii vor depăşi 150 de milioane de euro, spune compania.

Cu ajutorul aplicaţiei de realitate augmentată, un client poate vedea imagini mobile ale unor modele care prezintă ultima colecţie, atunci când îşi îndreaptă smartphone-ul spre vitrina magazinului.

Inditex a transmis că plănuieşte să înlocuiască un membru al board-ului cu Pilar Lopez Alvarez, cel care conduce Microsoft în Spania.

La începutul anului, retailerul l-a angajat pe Sergio Alvarez, fondatorul CartoDB, unul dintre cele mai mari start-up-uri de tehnologie din Spania, pentru a-şi îmbunătăţi operaţiunile digitale.

Inditex, sub tutela căruia se află şi brandurile Pull & Bear şi Oysho, a raportat o creştere de 41% în vânzările online pentru anul trecut.

Noua strategie a companiei se bazează pe stocuri mai reduse şi pe venituri rapide, model de business care o aruncă în cursă cu mai multe companii similare de comerţ online.

Amancio Ortega, 82 ani, fondatorul Inditex, este în scădere în indexul miliardarilor realizat de Bloomberg. Fiind aproape de Bill Gates şi Warren Buffett anul trecut, acum este pe locul şase, întrecut de Jeff Bezos şi Mark Zuckerberg.

 

 

 

 
Cuvinte cheie:
lupta
, zara
, amazon
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide