ANALIZĂ

Ce retaileri ar mai putea veni în România şi de ce? Cei doi discounteri prezenţi în piaţă au mâncat doar 5,7% din comerţul alimentar. În Germania nouă reţele au 30% din vânzări

19 oct 2017 Autor: Cristina Rosca

- Discounterii au cucerit în România o cotă de piaţă de doar 5,7%, cea mai mică din Europa - Prin comparaţie, în ţări precum Austria, Germania sau chiar Polonia, acest format a ajuns să mănânce chiar mai bine de un sfert din totalul vânzărilor de alimente, arată datele companiei de cercetare de piaţă IGD.

În România sunt prezente pe format de discount doar două reţele – Penny Market şi Lidl – care au cumulat afaceri de sub 2 mld. euro şi o cotă de piaţă de 5,7%, arată datele companiei de cer­cetare de piaţă IGD. Din datele analizate de ZF pentru cinci ţări – Aus­tria, Germania, Polonia, Ungaria şi România – piaţa locală este cea mai mică din punctul de vedere al vânzărilor şi totodată are cele mai puţine reţele active pe acest format. Prin comparaţie, în Germania, cea mai puternică economie de pe bătrânul continent, sunt active nouă reţele care au împreună aproape o treime din totalul vânzărilor de alimente. Cele mai puternice nume sunt Lidl şi Aldi (cu cele două divizii – Nord şi Sud), care au împreună o cincime din piaţă. Cele două reţele sunt de altfel cele mai puternice nume din segmentul de discount de la nivel mon­dial, fiind prezente pe câteva zeci de pieţe.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.10.2017

 
Cuvinte cheie:
prezentare
, retele
, romania
, germania
, vanzari
, comert
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide