Conferinţa ZF Retail 2017. Pariu pe „made in Romania“ şi tendinţe în comerţul românesc. „Nu mai vorbim de un comerţ omnichannel, ci de un comerţ total.“

28 apr 2017 Autori: Roana Rotaru , Cristina Rosca

Retailerii pariază pe proximitate şi pe online pentru a merge acolo unde este clientul

Comerţul românesc, cea mai im­portantă industrie a României după valoarea cifrei de afaceri totale de circa 100 mld. euro, se va dezvolta în următorii cinci ani pe toate formatele, însă pariurile principale ale retailerilor sunt online-ul şi proximitatea. Indiferent de formatul de comerţ, jucătorii vor continua să deschidă atât magazine fizice (brick & mortar), dar şi online.

„Vorbim deja de un comerţ total. În mo­mentul în care îţi pui problema dacă să îţi faci sau nu strategie digitală eşti deja cu şapte ani în urmă“, spune Tatian Diaconu, CEO-ul dezvol­ta­­torului imobiliar Immochan. El a fost prezent la Conferinţa ZF Retail 2017. Pariu pe „made in Romania“ şi tendinţe în comerţul ro­mâ­nesc, organizată de Ziarul Financiar în parte­neriat cu Kaufland România, Alexan­drion Group, Carrefour România şi Flanco. Cuvântul de ordine pentru cei mai mulţi re­taileri non-food când a venit vorba de planurile de viitor a fost digitalizarea. În zona de food expansiunea este de cele mai multe ori legată de proximitate.

„Românul nu prea mai are timp să stea ore în şir la cumpărături şi se orientează spre supermaketuri şi magazine de proximitate. Hipermarketul devine destinaţie de weekend în familie“, spune la rândul său Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour România. La rândul său, Valer Hancaş, manager cor­po­rate affairs & comunicare Kaufland România, afirmă că proximitatea este în top trei cei mai importanţi factori în procesul de achiziţie, depăşind preţul, care ocupă locul patru. El citează rezultatele unui studiu realizat de o companie de cercetare de piaţă.

Retailerii continuă să se extindă în contextul în care şi consumul va continua să crească, la fel şi puterea de cumpărare. „Consumul în România până în 2021 va avea cea mai mare creştere din Europa, de peste 22% în această perioadă, în condiţiile în care următoarea ţară cu cel mai alert ritm este Ungaria, care face un  progres de 14%  în perioada 2016-2021, potrivit Euromonitor“, spune Hancaş.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.04.2017

 
Cuvinte cheie:
Conferinta ZF Retail 2017
, retaileri
, clienti
, proximitate
, tendinte
, consum
, magazine
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide