Doi studenţi la arhitectură şi-au înfiinţat propriul brand de îmbrăcăminte streetwear cu o investiţie de 1.000 de euro. Ţinta este să deschidă propriul atelier de producţie. Galerie foto

Secțiune susținută de Medlife Logo

19 sep 2018 Autor: Alexandra Cepăreanu

Vezi galeria foto Cum arată hainele streetwear produse sub brandul Henotique

Brandul de îmbrăcăminte streetwear Henotique, a luat naştere cu o investiţie de aproximativ 1.000 de euro. După primul an de activitate, antreprenorii Călin Burghiu şi Eduard Militaru, estimează afaceri între 4.000-5.000 de euro.

„Toată această sete pentru design a crescut în timpul facultăţii, fiind rafinată constant de multiplele proiecte de arhitectură la care am colaborat, până când am realizat că toate aceste cunoştinţe acumulate pe parcurs pot fi transpuse în ceva real şi palpabil. Astfel a luat naştere brandul nostru de streetwear Henotique, care provine din grecescul <henotikon> (actul de uniune al mai multor credinţe)”, au spus pentru ZF Călin Burghiu şi Eduard Militaru, fondatorii businessului Henotique.

Călin Burghiu şi Eduard Militaru (24 de ani) sunt studenţi în an terminal în cadrul Universităţii de Arhitectură Ion Mincu. Cei doi au devenit antreprenori în toamna anului 2017, când printr-o investiţie de aproximativ 1.000 de euro au deschis brandul de îmbrăcăminte Henotique.

„Investiţia iniţială a fost în jur de 1.000 de euro, incluzând costurile înfiinţării firmei propriu-zise şi costurile de producţie ale primei colecţii. Pentru final de 2018, preconizăm o cifră de afaceri în jurul sumei de 4.000-5.000 de euro.”

În prezent, articolele produse sub brandul Henotique sunt fabricate de cei doi studenţi în colaborare cu un mic atelier de creaţie din Bucureşti, al căror proprietari îi ajută să îşi materializeze viziunile.

„Atelierul se află la marginea Bucureştiului, întinzându-se pe o suprafaţă mică şi fiind un loc retras, a căror deţinători au ajuns să ne fie prieteni. Ei ne ajută cu orice decizie legată de producţie.”

Henotique gestionează doar un magazin online, care în prezent înregistrează săptămânal un minim de şapte comenzi. Astfel, planurile de dezvoltare ale celor doi studenţi sunt de a accesa fonduri europene de investiţii, pentru a deschide propriul atelier de producţie.

„La începutul anului următor vom încerca accesarea unor fonduri de investiţii, pentru a accelera dezvoltarea brandului şi în acelaşi timp pentru a ne putea înfiinţa propriul atelier pentru a creşte nivelul de producţie. Este dificil la început, suntem conştienţi de necesitatea creşterii producţiei şi de realizarea atelierului propriu.”

De asemenea, fiind încă la început cei doi încearcă să îşi atribuie o anumită identitate arhitecturală, pentru a se diferenţia de celelalte branduri existente pe piaţă. Astfel, Călin Burghiu şi Eduard Militaru se axează foarte mult pe conceptele pe care le folosesc şi pe poveste, „hainele reprezentând doar un suport în transmiterea viziunii creative.”

„Identitatea brandului este cea care va face Henotique să se diferenţieze de restul streetwear-ului românesc. Încercăm cizelarea identităţii arhitecturale a brandului. Aceste referinţe îşi vor face simţită prezenţa atât în concepte, cât şi în grafică sau în tipare.”

Preţurile articolelor Henotique variază între 120 de lei şi 250 de lei. „Nu suntem high-end, suntem doar un start-up de streetwear românesc.”

Fiind un brand de nişă, fondatorii se focusează pe designul grafic, în special pentru tricouri şi bluze. Însă, în noua colecţie Elementar, care ar trebui să fie lansată la final de septembrie, gama de produse s-a diversificat, astfel că, vor fi disponibile pe lângă tricouri şi bluze, hanorace, pantaloni, cămăşi şi jachete.

„Colecţiile sunt destul de limitate şi nu depăşesc pragul de 50 de produse pe colecţie. O dată cu înfiinţarea atelierului propriu va creşte şi producţia. De asemenea, încercăm începând cu această nouă colecţie, să ne atribuim o identitate arhitecturală, pe care să reuşim să o dezvoltăm şi să o oferim publicului pe viitor.”

Henotique este operată de compania Henotique Design, iar în prezent în cadrul firmei nu există alţi angajaţi decât cei doi fondatori, Călin Burghiu şi Eduard Militaru.

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

 
Cuvinte cheie:
brand
, investitie
, productie
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide