Farmec lansează anual circa 100 de produse, la o capacitate totală de 27 milioane de produse.”Investiţia pentru o nouă gamă poate fi amortizată în 3-4 ani”

19 oct 2017 Autor: Roxana Rosu

Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, va lansa până la finalul anului cel puţin 3 game noi, în condiţiile în care compania îşi extinde portofoliul cu circa 100 de produse pe an şi fabrică în total 27 milioane de produse.

„Provocarea de a creşte cota de piaţă a producţiei autohtone ne-a determinat să creăm unul dintre cele mai complexe şi puternice portofolii multibrand. Anual fabricăm 27 milioane de produse, o cifră impresionantă, datorită căreia am fost plasaţi în clasamentul primelor 10 companii româneşti care deţin un portofoliu vast şi valoros de branduri. Această recunoaştere se datorează extinderii constante a brandurilor noastre, introducerii de noi game şi linii de produse, adaptate unei pieţe tot mai dinamice şi exigente, prin care suntem mai aproape de fiecare român. În perioada următoare, cât şi pe termen mediu şi lung vom continua în forţă această direcţie, următoarele lansări surpriză fiind programate până la finalul acestui an”, a declarat Ioana Borza, Director Marketing Farmec.

Capacitatea de producţie a Farmec atinge peste 3.500.000 unităţi/lună. În medie, în funcţie de planificare şi comenzi, peste 2.000.000 de produse sunt distribuite către locaţiile de vânzare din comerţul tradiţional şi modern. Astfel, produsele din portofoliul companiei ajung în peste 24.000 puncte de vânzare din toată ţara, în cele 19 magazine de brand şi la clienţii magazinului online.

Procesul de creare a unei noi game poate dura şi până la 2 ani, iar în funcţie de amploarea gamei, investiţia alocată poate fi amortizată în 3-4 ani. Bugetul de investiţii este direcţionat cu preponderenţă către activitatea de cercetare, producţie şi testare, dar şi pentru penetrarea pieţei şi promovare.

Prima etapă din procesul de elaborare a noilor game este partea de planificare şi cercetare. În cadrul acestui stadiu sunt examinate multiple analize şi studii de piaţă, astfel încât noile produse să corespundă necesităţilor consumatorilor, inclusiv în termeni de calitate şi eficienţă. Următoarele 7 luni sunt dedicate etapei de inovare şi definitivare a formulelor. Aceasta presupune cercetarea în laboratoare, alegerea celor mai potrivite şi active ingrediente, care sunt dozate şi echilibrate astfel încât să activeze împreună în vederea obţinerii rezultatului dorit.

Alte câteva luni sunt alocate proceselor de design şi ambalare, în cadrul cărora sunt testate şi selectate formatele şi metodele de ambalare, potrivite şi adaptate fiecărui produs. După aceste etape urmează realizarea testelor de eficienţă, în cadrul cărora produsele Farmec sunt expediate către laboratoare de prestigiu de peste hotare pentru a fi certificate şi a obţine acreditări internaţionale. După aprovizionarea cu materii prime este demarată producţia în masă şi, implicit lansarea pe piaţă a noilor soluţii.

 
Cuvinte cheie:
produse
, farmec
, lansare
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide