ANALIZĂ

Producătorii de cosmetice migrează către retailul propriu şi intră în lupta cu drogheriile, parfumeriile şi hipermarketurile

29 iul 2017 Autor: Cristina Rosca

♦ L’Oréal, Farmec şi Estée Lauder sunt doar câteva dintre brandurile de cosmetice care au pariat pe magazine proprii ♦ Cele mai multe unităţi sunt monobrand, spre deosebire de marii jucători din piaţă care au magazine multibrand, adică vând produsele mai multor producători ♦ Lupta se dă pentru cele circa 800 de milioane de euro pe care românii îi cheltuie anual pe produse cosmetice şi de îngrijire.

Marii producători de cosmetice, fie ei lo­cali sau internaţio­nali, migrează către re­tailul propriu şi intră în lupta cu dro­gheriile, parfumeriile şi hipermarketurile.

Cei mai impor­tanţi retaileri de pe piaţa de cosmetice, par­fumerie şi produ­se de îngrijire sunt lan­ţu­rile Sephora, Douglas şi Marion­naud, toate active pe seg­mentul mediu spre premium şi toate cu magazine de tip multibrand. Pe aceas­tă piaţă mai joa­că însă şi maga­zine­le online (spe­cia­li­za­te sau nu), lanţu­rile de super­mar­­ke­turi şi hipermarketuri şi dro­gheriile pre­cum dm drogerie markt. Acestea sunt de regulă pe seg­men­tul mass market. Pe piaţa de lux există câte­va parfumerii specializate, însă fiecare din­tre acestea are doar una-două unităţi.

Producătorii şi distribuitorii de cosmetice, care până recent livrau către aceste lanţuri de magazine, fac paşi către retailul propriu cu magazine mo­nobrand. Această mutare le permite un control mai bun al preţurilor, o analiză mai atentă a consumatorilor şi o vizibilitate pe măsură.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.07.2017

 
Cuvinte cheie:
ANALIZA
, cosmetice
, retaiol
, drogherii
, parfumerii
, hipermarketuri
, magazine
, l'oreal
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide