Cum arată anunţurile de retragere a produselor congelate din marile lanţuri de magazine

11 iul 2018 Autor: Cristina Bellu

Pe site-urile principalilor retaileri alimentari Carrefour, Mega Image, Metro sau Profi sunt anunţuri de retragere a unor produse congelate precum mazăre, fasole, porumb, amestec mexican, deşi aceştia precizează că nu s-au primit informaţii oficiale şi nici buletine de analiză care să indice prezenţa Listeria monocytogenes în aceste produse congelate, dar ca măsură de siguranţă, până la clarificarea suspiciunii de contaminare, au decis retragerea acestora de pe rafturile magazinelor lor.

Autoritatea Naţională Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentară (ANSVSA) a anunţat, vineri, 6 iulie, că firma producătoare Greenyard a retras „pe baza pricipiului precauţiei” toate produsele congelate comercializate de pe piaţa din Europa, inclusiv din România.

„În seara zilei de 5 iulie, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor a primit notificări din partea a două firme care comercializează produse ale companiei Greenyard, despre decizia companiei producătoare de a retrage toate produsele aflate la comercializare pe piaţa europeană, inclusiv de pe piaţa României, iar în ţara noastră produsele congelate aparţinând companiei au fost retrase de la raft”, anunţă ANSVSA.

Potrivit Autorităţii, „nu s-au primit informaţii oficiale şi nici buletine de analiză care să indice prezenţa bacteriei Listeria Monocytogenes în produsele congelate de pe piaţa din ţara noastră, însă, cu toate acestea, ANSVSA a dispus prelevarea de probe din produsele firmei respective, produse retrase de la comercializare şi reţinute oficial.

„În conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu procedurile ANSVSA, operatorii vor transmite Autorităţii anunţul privind rechemarea produselor cu detalii despre produse şi recomandări pentru consumatori, care se postează pe site-ul ANSVSA, la modulul Siguranţa Alimentelor şi Sănătate Publică, secţiunea Rechemare/Retragere produse alimentare. ANSVSA monitorizează permanent situaţia”, precizează sursa citată.

Potrivit Regulamentului (CE) nr. 178/2002al Parlamentului European şi al Consiliului, din 28 ianuarie 2002 de stabilire a principiilor şi a cerinţelor generale ale legislaţiei alimentare, de instituire a Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentară şi de stabilire a procedurilor în domeniul siguranţei produselor alimentare, principiul precauţiei presupune ca:
- (1) în împrejurări specifice în care, în urma unei evaluări a informaţiilor disponibile, se identifică posibilitatea unor efecte dăunătoare asupra sănătăţii, dar persistă incertitudinea ştiinţifică, pot fi adoptate măsuri provizorii de gestiune a riscului, necesare pentru asigurarea nivelului ridicat de protecţie a sănătăţii stabilit în Comunitate, până la apariţia unor noi informaţii ştiinţifice pentru o evaluare mai cuprinzătoare a riscului.
- măsurile adoptate pe baza alineatului (1) trebuie să fie proporţionale şi să nu impună restricţii comerciale mai mari decât este necesar pentru realizarea nivelului ridicat de protecţie a sănătăţii stabilit în Comunitate, acordându-se atenţie fezabilităţii tehnice şi economice, precum şi altor factori consideraţi legitimi pentru problema respectivă.
- măsurile se revizuiesc într-o perioadă de timp rezonabilă, în funcţie de natura riscului identificat la adresa vieţii sau sănătăţii şi de tipul de informaţii ştiinţifice necesare pentru clarificarea incertitudinii ştiinţifice şi realizarea unei evaluări mai cuprinzătoare a riscului.
 

 
Cuvinte cheie:
produse
, retragere
, magazine
, siguranta
, informatii
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide