Veniturile UPC au urcat anul trecut cu 6% la 173 mil. $. Severina Pascu: Motorul de creştere - serviciile de internet

13 feb 2015 Autor: Adrian Seceleanu

Veniturile companiei de cablu UPC România, parte a grupului american Liberty Global, au crescut în 2014 cu 6% la 173 milioane dolari, în principal pe fondul evoluţiei pozitive a bazei de clienţi pentru serviciile de internet.

“Internetul a continuat să fie motorul de creştere pentru UPC, cu o evoluţie anuală de 14%, dublu faţă de ritmul de creştere a pieţei”, conform datelor comunicate de reprezentanţii companiei.

“Interactivitatea şi personalizarea sunt elementele cheie care au contribuit la succesul UPC în 2014. Am continuat să investim în reţea şi să lansăm servicii noi, cerute de clienţii noştri.  Astfel, în 2014, am lansat Fiber Power 500 oferind clienţilor conexiuni stabile de internet de mare viteză. Consumul de date al clienţilor noştri de internet a crescut cu 30% în 2014, viteza medie de contractare este aproape de 200 Mbps, iar viteza medie în bază este de peste 100 Mbps, ceea ce confirmă superioritatea serviciilor noastre într-o perioadă de creştere accelerată a consumului de internet în România”, a declarat Severina Pascu, CEO al UPC România & Ungaria.

Pe segmentul de servicii de internet compania şi-a majorat numărul de abonamente cu 14% sau 52.500 abonamente, la 433.500. Numărul de abonamente la telefonia fixă a crescut cu 12% sau 33.800 la 312.900, conform Liberty Global.

Numărul total de abonamente la cablu a crescut cu 12.200 în 2014, la 854.000, dintre care 548.400 pentru servicii digitale.

Singurul segment în scădere anul trecut a fost cel de televiziune prin satelit, unde numărul de clienţi a scăzut cu 5% (16.200), la 324.800. Per ansamblu, numărul total de clienţi pentru serviciile TV (cablu plus satelit) a stagnat la aproximativ 1,180 milioane.

Numărul total de clienţi al UPC a stagnat de asemenea în jurul a 1,18 milioane, în timp ce numărul total de abonamente a crescut cu 4,5% (82.300), la 1,925 milioane.

Reprezentanţii companiei au menţionat în rândul evenimentelor importante din 2014 şi lansarea serviciilor Wi-Free şi Horizon Go, care sunt oferite gratuit tuturor clienţilor companiei şi adaugă o valoare suplimentară pachetului de servicii deja existent.

“UPC Wi-Free este una dintre cele mai mari reţele globale Wi-Fi, (…) care oferă acces gratuit, sigur şi nelimitat la internet în peste 200.000 de locaţii din România şi 5 milioane în Europa. În România, în doar 4 luni de la lansare, peste 10% din clienţii de internet ai companiei sunt deja utilizatori ai serviciului, confirmând interesul clienţilor UPC pentru acces la internet oriunde şi oricând. Wi-Free este disponibil gratuit tuturor clienţilor de internet UPC. Horizon Go este aplicaţia lansată de UPC România în decembrie 2014, care aduce conţinutul TV oriunde şi oricând, pe orice dispozitiv mobil. La doar o lună şi jumătate de la lansare, UPC estimează că peste 30% dintre clienţii săi de internet care au smartphone au descărcat şi folosesc aplicaţia. Din decembrie 2014 şi până în prezent, clienţii UPC au urmărit peste 375.000 de emisiuni şi au înregistrat peste 10.000 cu ajutorul Horizon Go. Alături de Horizon Go, aplicaţiile mobile oferite de UPC – My UPC, UPC Phone - sunt folosite în total de aproape 150.000 de utilizatori”, au menţionat reprezentanţii UPC.

În 2014 compania a demarat un “amplu” program de investiţii destinat creşterii ariei de acoperire, au spus reprezentanţii compoaniei. “Astfel, peste 200.000 de case pot beneficia acum de viteza Fiber Power 500 şi de calitatea televiziunii digitale HD, dintre care 130.000 reprezintă extinderea în zone noi”

Pentru anul curent, compania are obiective de creştere, adaugă Severina Pascu. “Avem obiective ambiţioase, de accelerare a creşterii în anul 2015. Inovaţia, internetul, calitatea televiziunii digitale HD, extinderea ariei de acoperire, apropierea de clienţi, rămân direcţii strategice ale UPC”.

 
Cuvinte cheie:
upc
, crestere
, internet
, severina pascu
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide