ZF Live. Bogdan Badea, noul CEO al eJobs: Dacă în anii trecuţi era de ajuns să postezi doar poziţiile libere şi candidaţii dădeau năvală, acum, când postezi un astfel de anunţ trebuie să iei în considerare pachetul de beneficii, numărul de zile libere, locaţia, dacă brandul tău de angajator este cunoscut de cei care intră pe platformă

15 apr 2018 Autor: Alexandra Cepăreanu

„În zona de oraşe mari, precum Bucureşti, Cluj, Timişoara, oamenii caută să lucreze de acasă. Zona de IT a fost prima care a permis munca de acasă şi reprezentanţii ei sunt în continuare primii care deschid pieţe.“

Salariile angajaţilor români cresc cu valori cuprinse între 5 şi 10% pe an ca urmare a unei oferte mari de locuri de muncă disponibile pe piaţa muncii, însă  salariul nu este singurul aspect care ţine angajaţii în companii, a spus Bogdan Badea, noul CEO al eJobs, în cadrul emisiuniii de business ZF Live.

În ultimii ani, numărul de joburi publicate pe platforma eJobs a crescut cu aproximativ  30%-40% pe an, iar numărul de candidaţi noi s-a majorat cu 20%. Platforma înregistrează un număr mediu de aplicanţi care se încadrează între 70-80 de candidaţi per anunţ, zona de entry level fiind pe primul loc.

„Datorită ofertei foarte mari de joburi se vede şi o creştere a salariilor, pentru că atunci când candidaţii au opţiuni companiile încep să se gândească la cum să îşi păstreze angajaţii“, a spus  Bogdan Badea, noul CEO al eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Cele mai multe oferte de joburi se înregistrează în zona de entry level, astfel că oamenii cu mai puţin de doi ani experienţă sunt cei mai căutaţi de companiile angajatoare. Următorii pe listă sunt muncitorii, care pot fi entry level, specialişti sau top level, fiind căutaţi mai ales în Transilvania şi Banat.

„Avem foarte multe poziţii deschise în zona centrelor de servicii, domeniului finan­ciar, HR, zona de achiziţii, tot ce înseamnă servicii care pot fi externalizate din zona vestică către România. De altfel, se caută în continuare candidaţi în zona de tehnologie.“

În momentul în care postează anunţuri de angajare, companiile trebuie să fie atente la detaliile pe care le oferă despre postul pe care îl au deschis. Şansele de a găsi candidaţi pentru anunţurile publicate pe eJobs sunt foarte mari, însă acest lucru depinde foarte mult de poziţiile disponibile, de brandul angajatorului, de locaţia jobului şi de pachetul de beneficii.

„Dacă în anii trecuţi era de ajuns să postezi doar poziţiile libere şi candidaţi dădeau năvală, acum, când postezi un astfel de anunţ trebuie să iei în considerare pachetul de beneficii, numărul de zile libere, locaţia, dacă brandul tău de angajator e recunoscut de cei care intră pe platformă.“

Brandul de angajator ajută companiile să atragă candidaţi, deoarece oferta de joburi este mai mare decât cererea, iar candidaţii aleg să se angajeze la companii cunoscute, în care au mai multă încredere.

 „În general, românii au tendinţa să favorizeze companiile străine când se angajează, pentru că au mai multă încredere. Din fericire, în ultimul timp avem multe companii româneşti care au început să investească în brand. Din punctul de vedere al investiţiilor, câştigi mai mult prin construirea brandului decât dacă măreşti salariile cu 5%, spre exemplu.“

Deşi numărul de joburi libere este mare şi candidaţii au de unde alege, evenimentele din mediul economic se reflectă şi pe piaţa muncii. Astfel, revoluţia fiscală de la începutul acestui an determinat o încetinire a creşterii numărului de joburi şi o creştere a numărului de aplicanţi.

„Corelaţia noastră este că atunci când se întâmplă lucruri în economie numărul de joburi scade şi numărul de aplicări creşte.“  În fruntea topului oraşelor cu cea mai mare cerere de joburi stă Bucureştiul, urmat de Cluj, Timişoara, Iaşi, Sibiu şi Braşov.

„În zona de oraşe mari, precum Bucureşti, Cluj, Timişoara, oamenii caută să lucreze de acasă. Zona de IT a fost prima care a permis munca de acasă şi sunt în continuare primii care deschid piaţa pe multe zone.“

Bogdan Badea a adăugat că noua generaţie este atrasă de brandurile care oferă un scop în viaţă, precum Bookster, care are pe lângă scopul economic şi scopul de a-i face pe oameni să citească mai mult.

În prezent, pe eJobs sunt disponibile între 30.000 şi 40.000 de poziţii şi 11.000 de anunţuri unice, fiecare anunţ  poate avea mai multe poziţii disponibile. Anual sunt publicate aproximativ 500.000 de poziţii, iar în 2017 platforma a înregistrat 150.000 de anunţuri unice.

Tariful minim este de 119 euro plus TVA pentru anunţurile standard, „dar  sunt clienţi care plătesc între 20.000 şi 30.000 de euro pe an şi mai sunt şi clienţii care plătesc peste 50.000 de euro“. 

eJobs este un business de 8 milioane de euro şi o marjă de profit de 50%.

eJobs a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri de 8 milioane de euro, înregistrând o creştere de 39% faţă de 2016.

Platforma de recrutare online a avut în 2017 un profit de 50% din cifra de afaceri şi o medie de 6 milioane de vizitatori unici pe lună, adică aproximativ 200.000 de vizitatori unici pe zi şi 16.000 de aplicări în fiecare zi.

Pentru 2018 eJobs şi-a propus să ajungă la o cifră de afacere de 11 mil. euro, prin majorarea numărului de anunţuri publicate.

 

♦ eJobs, un business de 8 milioane de euro şi o marjă de profit de 50%

♦ eJobs a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri de 8 milioane de euro, înregistrând o creştere de 39% faţă de 2016.

♦ Platforma de recrutare online a avut în 2017 un profit de 50% din cifra de afaceri şi o medie de 6 milioane de vizitatori unici pe lună, adică aproximativ 200.000 de vizitatori unici pe zi şi 16.000 de aplicări în fiecare zi.

♦ Pentru 2018 eJobs şi-a propus să ajungă la o cifră de afacere de 11 milioane de euro, prin majorarea numărului de anunţuri publicate pe platformă.