Selma Turki, EY: Peste cinci ani în orice companie va exista o soluţie bazată pe inteligenţă artificială

3 oct 2018 Autor: Ioana Nita

Peste cinci ani, aproape în orice companie, indiferent de industrie, va fi implementată cel puţin o soluţie/aplicaţie software bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale şi de tip RPA („robotic process automation”), care automatizează diferite procese repetitive din cadrul unei companii, potrivit EY, în condiţiile în care, cu ajutorul acestora, firmele îşi eficientizează activitatea şi cresc productivitatea.

„De acum în cinci ani aproape fiecare organizaţie va avea implementată o soluţie AI (artificial intelligence) sau o componentă de automatizare în cadrul aplicaţiilor utilizate”, a declarat Selma Turki, Executive Director, Cognitive Solution Lead, Intelligent Automation, EY EMEIA Advisory Centre.

Piaţa roboţilor software creşte într-un ritm alert, urmând ca în acest an să atingă valoarea de 1,1 mld. dolari de la 325 mil. dolari în 2016, conform companiei de cercetare Forrester.

Gigantul EY are dezvoltate şi implementate soluţii software bazate pe noile tehnologii AI şi RPA pentru o serie de jucători de talie internaţională din diferite industrii, în principal din domeniul financiar-bancar, telecom şi retail.

 „Jucătorii din sectorul financiar investesc acum foarte mult în astfel de soluţii – au multe procese repetitive, precum şi sectorul telecom, dată fiind competitivitatea de pe piaţa de profil. De asemenea, retailerii adoptă la rândul lor acest tip de soluţii ca urmare a competitivităţii crescute şi a marjelor mici”, a precizat ea.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.10.2018

 
Cuvinte cheie:
Selma Turki
, EY
, inteligenta artificiala
, telecom
, competitivitate
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide